Špičkový taliansky šéfkuchár Enrico Bartolini, ktorý sa ako jediný na svete pýši 8 michelinskými hviezdami, razí zaujímavú filozofiu. Na prvom mieste pre neho nie sú prekvapivo zákazníci, ale zamestnanci. Práve zamestnanci sú nositeľom pozitívnej emócie, zážitku, ktorý si hostia túžia odniesť. A v tom tkvie úspech podnikania. Keď to platí v gastronómii, prečo by to nemalo platiť v marketingu, IT spoločnostiach, poradenstve či účtovných firmách?
Zdravý biznis stojí na zdravých zamestnancoch. Zamestnancoch, ktorí sú zapálení pre svoju prácu, považujú sa za súčasť organizácie, radi spolupracujú s kolegami, dokážu sa sústrediť a v pracovnom prostredí sa cítia dobre – fyzicky aj duševne.
Vo vyspelých krajinách je len desatina zamestnancov zapálená pre prácu, ktorú robí. Až 90 % z dňa strávia v interiéri, viac ako tretinu svojho dňa sú v práci a ešte aj väčšinu času sedia. Približne 40 % zamestnancov stratí 30 minút denne psychickou nepohodou, ktorá môže časom privodiť stres a ochorenia vedúce k absenciám na pracovisku. Absencie zamestnancov spoločnosť oberajú nielen o pracovný čas a financie, ale najmä o spokojných zamestnancov. Naopak spoločnosti, ktoré majú vo svojich štruktúrach zapálených ľudí, sa môžu pýšiť až o 19 % zvýšenými príjmami. K takýmto výsledkom dokáže pomôcť wellbeing. Čo to je a prečo je kľúčom k úspechu?